ЕБС-ийн 12 жилийн 1-р ангийн сургалтын хөтөлбөр : Боловсрол, шинжлэх ухааны яам 
Нүүр
    Эцэг эхСуралцагчидБагш нарСудлаачидТүншлэгчидТехнологийн үндэсний сан
         
      ЕБС-ийн 12 жилийн 1-р ангийн сургалтын хөтөлбөр
      1-р ангийн Дүрслэх урлаг, технологи 2012-2013 оны хичээлийн жил

      Бүлэг сэдэв

      цаг

      Нэгж хичээлийн сэдэв

      цаг

      Эзэмших чадварууд

      Бэлтгэл хөтөлбөр

      Зохиомж

      14

      Цэг, толбо

      4

      Цэг холбож зураас үүсгэх, олон цэгээр дүрс үүсгэх 

      Толбо үүсгэх, толболон зурж будах 

      Зураас

      4

      Шулуун, тахир, долгион  зураасын ялгааг таних,  нэрлэх, зурах

      Ялган таньсан зураасаа ашиглан энгийн дүрслэл хийх

      Үндсэн дүрсүүд

      6

      Ам  дөрвөлжин, гонзгой дөрвөлжин, дугуй, зуйван дугуй, гурвалжин гэсэн үндсэн дүрсүүдийг ялган таних, нэрлэх, зурах, будах 

      Үндсэн дүрсүүдийг зурах, будах, хайчлах, нугалах аргаар бүтээх 

      Өнгө зохицол

      6

      Үндсэн ба үүсмэл өнгө

      4

      Хөх, улаан, шар гэсэн үндсэн өнгийг ногоон, улаан улбар шар гэсэн үүсмэл өнгөөс ялган таних 

      Өнгөөр будах

      2

      Зурсан дүрсээ өнгө ялган битүүлж будах

      Зураас давуулахгүй будах

      Дүрслэн урлахуй

      10

      Сэдэвт зураг

      4

      Өөрийн  бодол, төсөөллөө чөлөөтэй илэрхийлж ярих,  зурах 

      Үндсэн ба үүсмэл өнгийг ашиглан өнгө тохируулан будах

      Хүн, амьтан, байгаль зурах

      6

      Хүн, амьтны дүрс, хөдөлгөөнийг өөрийн аргаар зурах 

      Хүн, амьтан,  байгалийн зураг дүрслэлийн өнгийг сонгож битүүлэн будах

      Ардын урлаг

      12

      Зохион бүтээх 

      4

      Ардын уламжлалт тоглоомыг   тоглох, үндэсний хувцсыг таних, нэрлэх

      Чимэглэх урлаг

      4

      Урлан бүтээсэн зүйлийг зурах, өнгөөр будах, наах, энгийн  чимэглэлийн  материалаар чимэглэх

      Баримлын урлаг

      4

       Баримлын шавраар энгийн дүрс хэлбэр, жижиг хэсгүүдийг үүсгэх,  баримлын шавартай ажиллах аргыг  нэрлэх 

      Зохион бүтээх

      14

      Цаас ашиглан зохион бүтээх

      4

      Цаасыг хайчлах, наах, нугалах, будах аргаар энгийн    дүрсүүдийг загварчилж дүрсэн загвар хийх 

      Хийсэн дүрсэн загваруудаа ашиглан хийх зүйлээ  төлөвлөх, бүтээл хийх 

      Хаягдал материал ашиглан зохион бүтээх

      4

      Зохион бүтээж хийх зүйлээ төлөвлөх Юуг юугаар яаж хийх 

      Даавууны өөдөс, хаягдал хайрцаг зэргийг ашиглан урлан бүтээх

      Зохион бүтээсэн зүйлээ чимэглэх, тайлбарлан ярих

      Байгалийн материал ашиглан зохион

      6

      Байгалийн материалыг таних, ялгах, нэрлэх 

      Байгалийн материалаар юу хийдгийг ярих, энгийн жишээгээр тайлбарлах 

      Навч, мөчир, боргоцой, чулуу зэрэг байгалийн материалаар урлан бүтээх 

      Хийсэн бүтээлээ тайлбарлан ярих,

       

      ЕБ-ын 12 жилийн  1-р ангийн хүн орчин хичээлийн  нэгж хичээлийн задаргаа

      Д/д

      Хүлээгдэж буй үр дүн

      Нэгж хичээлийн сэдэв

      Цаг

      Сурах бичгийн сэдвүүд

      Эзэмших чадвар

      1

      Сургууль , сургуулийн гаднах орчны талаар төсөөлөлтэй болох

      Би том болж байна.

      8

      Би том болж байна.

      Манайхан.                           Миний бие.

      Аав ээжийн ажил            

      Өөрт гарч буй өөрчлөлтийг нэрлэх, тоочих           Өөрийн өндөр жинг хэмжих

      Гэр бүлээ танилцуулах, нас, хүйс, ажил хөдөлмөрийг нь тоочих

      2

      Улирлын өөрчлөлтийг ялган таних

      Хүүхэд байгаль

      8

      Хүүхэд байгаль                            Зун намар                            Нар , ус, агаар,                 Арвин ургац      

      4 улирлыг нэрлэх,  зун намрын ялгааг тоочих, тайлбарлах,                                                                          Цаг агаарт тохируулан хувцаслах,

      Нар, ус,  агаарын ач холбогдлыг  нэрлэх,  тайлбарлах

      Хүнсний ногоо, жимсийг ялгах, нэрлэх, зурах, будах, зөв хэрэглэх аргыг тоочих

      3

      Гэр бүл , найз нөхөд , хөрш саахалт айл , ахмад хүмүүстэй зөв ёс зүйтэй харилцахад суралцаж эхлэх

      Би чадна

      9

      Мэндэлье, хүндэлье,        тусалъя                               Миний тус

      Миний нэг өдөр

      Би өөрөө

      Анхаар,   болгоомжил           

      Мэндлэх, хүндлэх үгийг зөв хэрэглэх, хэлэх

      Бусдад туслах, туслуулах                                   

      Өдөр тутмын үйл ажиллагаагаа зөв дарааллаар нэрлэх, тоочих, өдрийн дэглэм мөрдөх                 Өөрийн хийж чаддаг ажлуудаа тоочих, нэрлэх, бичих, зурах, будах

      4

      Сургууль , сургуулийн гаднах орчны талаар төсөөлөлтэй болох

      Найзууд

      5

      Бид найзууд

      Найздаа тусалсан нь

      Шинэ найз нөхдөө танилцуулах, хамтран ажиллах, туслах                                                                

      Талархах  үг хэлж хэвших

      5

      Багаасаа хувийн ариун цэврээ сахихад өөрөөсөө шалтгаалах зүйлийг хийдэг байх.

      Миний эрүүл мэнд

      6

      Миний гар цэвэрхэн

      Шүдээ зөв угааж суръя

      Хөдөлгөөн эрүүл мэнд     

      Гар, шүд угаах дарааллыг тоочих, тайлбарлах         Бохир гарын хор уршгийг  нэрлэх, тайлбарлах, зурах, дүрслэх                                                              

      Энгийн дасгал хөдөлгөөн хийх                                  

      6

      Эрүүл орчин / цэвэр агаар, ус, хоол хүнс/

      Зөв хооллоё

      6

      Зөв хооллоё

      Миний сонголт               

      Хүнсний бүтээгдэхүүнийг ялгах, нэрлэх

      Зөв хооллох дарааллыг тоочих, зөв хооллохын ач холбогдлыг тайлбарлах                                  

      7

      Сургууль , сургуулийн гаднах  нийгэм соёлын орчны талаар төсөөлөлтэй болох

      Бид,бидний орчин

      9

      Манай байр ,манай   хөрш

      Манай суурин                  Анхаар зогс                        Орон нутагтай танилцах

              

      Хүрээлэн буй орчны юмсыг нэрлэх                    Гэрийнхээ хаягийг хэлэх, хороо байр, гудамжны нэрийг тогтоох                                                  Сургуулиас гэр хүртэлх замын маршрутыг заах, нэрлэх, зурах, тайлбарлах                                          Гэрэл дохио, явган хүний гарц, замын тэмдгийг таних, зурах, будах, тайлбарлах

      8

      Дөрвөн улирлын өөрчлөлтийг ялган таних, хүн, ургамал амьтанд улирлын өөрчлөлт нөлөөллийг тайлбарлах

      Улирал

      8

      Цас орлоо                     Туршилт                             Цас хайллаа                    

      Өвөл зуны цаг агаарыг харьцуулан ялгааг нэрлэх           Ус  хөлдөх, хайлах үзэгдлийг турших,  учир шалтгааныг  тоочих,  тайлбарлах

      9

      Таван эрдэнэ

      7

      Таван эрдэнэ                    Тэжээмэл амьтад

      Эх ба төл малыг нэрлэх, заах, дуу авиаг дуурайн дуугарах                                                                      Гэрийн тэжээмэл амьтдыг нэрлэх, тэдгээрийн ашиг тусыг тоочих                      

      10

      Зэрлэг амьтад

      6

      Зэрлэг амьтад                 Миний хайртай амьтад

      Зэрлэг амьтдаас нэрлэх,  зэрлэг тэжээмэл амьтдыг таних, ялгах, амьтан тэжээх хөдөлмөрт оролцох

      11

      Сургууль, сургуулийн гаднах нийгэм соёлын орчны талаар төсөөлөлтэй болох

      Миний хамт олон

      6

      Манай ангийнхан                 Миний ном                         

      Ангийн сурагчдыг нэрлэх                                          Ангийн дүрэм, сурагчийн дүрмээс тайлбарлан ярих

      Номоо гамтай хэрэглэх,  хавтаслах

      12

      Өөрийн амьдарч буй орчныхоо талаар төсөөлөлтэй болох

      Байгаль, хүүхэд

      6

      Ус эрдэнэ                                  Би цэцгэнд дуртай

      Усыг гамтай хэрэглэх аргаас тоочин ярих             Гэрийн нөхцөлд усыг цэвэршүүлж хэрэглэх аргыг тайлбарлах                                        

      Тасалгааны цэцэг услах, арчлах

       

      1-р ангийн математикийн нэгж хичээлийн сэдэв

       
      Бүлэг сэдэв

      Нэгж хичээл

      Эзэмших чадварууд

      Сэдвийн нэр

      цаг

      Сэдвийн нэр

      цаг

       

       Бэлтгэл хөтөлбөр /4 долоо хоног- 80 цаг/

      Орон зайн төсөөлөл

      8

      Юмсын байр байрлал

      4

      Байрлал заасан үг хэллэгийг ойлгох, юмсын байрлалыг тайлбарлан ярих

      Юмсын хэлбэр хэмжээ, олон цөөнийг харьцуулах, жиших

      Тодорхой байрлалд байгаа юмыг нэрлэх, тоолох,  асуулт тавих

      Юмсын шинж чанар

      4

      10 хүртэлх тоо, тоолол

      15

      1-5 хүртэлх тооны дугаарлал, бүтэц, тэгийг таниулах

      9

      Бодит юмсыг  цифрээр тэмдэглэн бичих                                        

      1-10 хүртэлх тоог унших, бичих, жиших, бүтцээр задлах, тайлбарлах

      Тэг, хөрш, дэс, тэгш, сондгой  тоог  унших,  бичих, ялгах                                        

      6-10 тооны дугаарлал, бүтэц

      6

      10 хүртэлх тоог нэгжээр нэмэгдүүлэх, хорогдуулах

      30

      Тэгш ба сондгой тоо,  хөрш тоо, 

      4

      Юмсыг нийлүүлэх, нэмэгдүүлэх үйл хийх, нийлбэр хэлбэрээр бичих, тайлбарлах

      10 хүртэлх тооны нэмэх  хасах үйлдлийг цээжээр  болон бичгээр гүйцэтгэх

      Нийлбэр, ялгавар, үйлдлийн гишүүдийг нэрлэх, үр дүн хамаарлыг тооцох

      Тоон илэрхийллийг  унших,  бичих                                         

      1-4-өөр нэмэгдүүлэх, хорогдуулах

      8

      5,6,7-оор нэмэгдүүлэх, хорогдуулах

      7

      8,9-өөр нэмэгдүүлэх, хорогдуулах

      6

      Нийлбэр ялгавар, үйлдлийн гишүүд ба үр дүнгийн хамаарал

      5

      20 хүртэлх тоо тоолол

      49

      Тоон илэрхийлэл

      5

      Илэрхийлэл зохиох, утгыг олох, тайлбарлах                

      20-ын дотор нэмэх, хасах үйлдлийг цээжээр болон бичгээр гүйцэтгэх,

      Хуваарьтай шугаман дээр үйлдэл гүйцэтгэх                                           Нэмэх, хасахын хүрд,  илэрхийлэл бичих, унших, зохиох

      Уртын болон хүндийн, цаг хугацааны хэмжих нэгжийг нэрлэх, бичих, жиших, тэмдэглэх, хүснэгт байгуулах, туршилт хийж үр дүнг бүртгэх

      Туршилтын үр дүнд гарах боломж, хувилбаруудыг нэрлэх, тоолох

      Арав хэтрүүлэн нэмэх хасах үйлдлийг гүйцэтгэх

      11-15 хүртэлх тооны дугаарлал, бүтэц

      8

      16-20 хүртэлх тооны дугаарлал, бүтэц

      8

      Хэмжигдэхүүн

      6

      Туршилт,  түүний үр дүн

      4

      11+3, 11+9, 14-3 хэлбэрийн жишээ бодох

      9

      7+9, 12-5, 20-3

      9

      100 хүртэлх тооны дугаарлал

      10

      100-ийн дугаарлал

      6

      100-ийн дугаарлал,  унших, бичих, 100 хүртэлх тоог шоо, дүрс гэх мэт тоолох хэрэгслээр загварчлах, бүтэн арваар нэмэх, хасах

       
      Ерөнхий боловсролын 12 жилийн сургуулийн   1-р ангийн "Монгол хэл" - ний нэгж хичээлийн сэдэв

       
      Бүлэг сэдэв

      Зорилго

      Нэгж хичээл

      Цаг

      Эзэмших  чадварууд

      Цагаан толгойн  бэлтгэл (40)

      Хүүхдийн хэл яриаг хөгжүүлж, унших, бичих бэлтгэл хийх

      Хичээл

      4

      а) Уншиж сурахад бэлтгэх ажлын хүрээнд

      Зураг ажиглаж, ярих (дүрслэгдсэн зүйлийг нэрлэх, гадаад шинжийг нь  тоочих, үйл явдлыг дарааллаар ярих)

      Багшийн уншиж болон ярьж өгсөн үлгэр, зохиолыг сонсож ойлгох, ойлгосноо харуулах                                                           

      Өөрт тохиолдсон болон үзсэн харсан, сонссон зүйлийн тухай ярих

      Шүлэг зохиолыг цээжлэх, уран тод унших

      б) Бичиж сурахад бэлтгэх ажлын хүрээнд

      Үсэг бүтээдэг үндсэн зурлагыг нэрлэх, зурах (бичих)

      Зурлага хоорондын зайг тохируулах                          

      Цэг холбож, үсгийн дүрс үүсгэн бичих

      Хос шугамд зурсан хялбар дүрс, зургийг дуурайж зурах

      в) Хэлний зүйн ойлголт эзэмшүүлэх ажлын хүрээнд

      Үг, өгүүлбэрийг ялгах (өгүүлбэр үгээс,  үлгэр (эх) өгүүлбэрээс бүтдэг)Үг, үеийг ялгах (үг үеэс бүтдэг)

      Манай гудамж

      4

      Хөгжилтэй аялал

      4

      Манжин

      4

      Эвтэй дөрвөн амьтан

      2

      Ухаант туулай

      2

      Алтан өндөгт тахиа

      2

      Модны тус

      2

      Миний гар

      4

      Амьдрал

      4

      Сонирхолтой зураг

      4

      Авиа

      4

      Эгшиг үсэг (24 цаг)

      Үндсэн эгшиг авиаг үгийн бүтцээс ялгаж сонсох, зөв дуудах, тэдгээрийг унших, бичих үйлийн баримжаа эзэмших

      Аа авиа, үсэг 

      4

      Үгийн бүтцээс тухайн авиаг ялгаж сонсох, байрыг тодорхойлох

      Тухайн авиаг зөв, тод хэлж сурах

      Тухайн авиа орсон үг хэллэгийг олж хэлэх                               Тухайн авиаг тэмдэглэж  байгаа үсгийг ялгаж таних, нэрлэх

      Тухайн үсгийн дүрсийг бусад үсэг, бодит юмтай харьцуулах, олж нэрлэх                                                                       

      Дармал ба бичмэл үсгийг харьцуулах, үсгийг нүдэлж тогтоох

      Гийгүүлэгч үсгийг богино, урт, хос эгшиг үсэгтэй холбон унших

      Үе холбон үг, өгүүлбэр унших, уншиж ойлгосноо харуулах

      Дэвтрийн хос шугам баримжаалан том, жижиг үсэг, үе, үг, өгүүлбэр бичих

      Дармалаас хуулж бичмэлээр бичих

      Эгшиг ба гийгүүлэгч үсгийг ялгах, тэдгээрийг тэмдэглэсэн бүдүүвчийг ойлгох

      Богино, урт, хос гийгүүлэгчийн хэлэгдэх ялгааг ажиглах, тайлбарлах

      Үгийн үе, үг, өгүүлбэр, эхийг хэмжээгээр нь ялгах  

      Ээ авиа, үсэг

      4

      Ии авиа, үсэг

      4

      Оо авиа, үсэг

      3

      Уу авиа, үсэг

      3

      Өө авиа, үсэг

      2

      Үү  авиа үсэг

      2

      Давтлага

      2

      I шатны гийгүүлэгч           (40 цаг)

      Удаан хэлэгддэг гийгүүлэгч авиануудыг үгийн бүтцээс ялгаж сонсох, зөв дуудах, тэдгээрийг унших, бичих үйлийн баримжаа эзэмших

      Мм авиа, үсэг

      5

      Сс авиа, үсэг

      5

      Рр авиа, үсэг

      5

      Хх авиа, үсэг

      5

      Вв авиа, үсэг

      5

      Лл авиа, үсэг

      4

      Нн авиа, үсэг

      7

      Шш авиа, үсэг

      4

      II шатны гийгүүлэгч             (40 цаг)

      Түргэн хэлэгддэг болон зөөлөрсөн  гийгүүлэгч авиаг үгийн бүтцээс ялгаж сонсох, зөв дуудах, тэдгээрийг унших, бичих үйлийн баримжаа эзэмших

      Гг авиа, үсэг

      6

      Дд авиа, үсэг

      4

      Тт авиа, үсэг

      4

      Бб авиа, үсэг

      4

      ь (Зөөлний тэмдэг)

      4

      Цц авиа, үсэг

      4

      Чч авиа, үсэг

      6

      Зз авиа, үсэг

      4

      Жж авиа, үсэг

      4

      Туслах эгшиг ба             гадаад үсэг    (24 цаг)

      Туслах эгшиг, онцгой дөрвөн гийгүүлэгч үсэг, хатуугийн тэмдгийг унших бичих үйлийн баримжаа эзэмших

      Яя эгшиг үсэг

      3

      Ее эгшиг үсэг

      3

      Ёё эгшиг үсэг

      3

      Юю эгшиг үсэг

      3

      ъ (хатуугийн тэмдэг)

      2

      Пп гийгүүлэгч үсэг

      3

      Кк гийгүүлэгч үсэг

      3

      Фф гийгүүлэгч үсэг

      2

      Щщ гийгүүлэгч үсэг

      2

      Цагаан толгойн дараах үе   (40 цаг)

      Сурагчдын хэл ярианы болон унших бичих чадварыг хөгжүүлэх

      Манайхан 

      5

      Уншиж сурснаа бусдад харуулах (зөв, хурдан, ухаарч, тод)

      Уншсанаа бусдад ярьж тайлбарлах (зөв, ойлгомжтой)

      Эгшиг ба гийгүүлэгч үсгийг ялгах, бүлэглэх                                   Өгүүлбэрээс нэрлэсэн үгийг олох, тайлбарлах, асуулт тавих (хэн?, юу?, ямар?, хэд?, яав? г.м)                                       

      Ярихдаа үгийг үндсэн утгаар нь хэрэглэх, зарим үгийн эсрэг утгыг олох                                                                              

      Өгүүлбэр зохиох (зураг ба тулгуур үг ашиглах, үгсийг байрлуулах)

      Өгүүлбэрт үг нэмж, хасах

      Үг хэллэг, богино өгүүлбэрийг хуулж бичих, нүдэлж бичих, сонсож бичих                                                                                   Зураг ажиглаж, 3-4 өгүүлбэр бүхий эх зохион ярьж, бичих 

      Хичээл дээр

      2

      Үлгэрүүд

      6

      Ажил хөдөлмөр

      2

      Үерхэл  нөхөрлөл

      4

      Эх орон

      2

      Хавар

      4

      Сонирхолтой сэдвүүд

      5

      Эх зохиох

      10

       

      Нүүр хуудас     Буцах     Дээш буцах